vrijdag 12 februari 2010

Zwanen.



Zoals elke morgen loop ik mijn rondje met de hond. Omdat het glad is op de polderwegen heb ik mijn route veranderd en ben ik door de boomgaard gaan wandelen. Midden in onze boomgaarden ligt een weel. Bij ons in Zeeland wordt het weel genoemd, in Brabant wiel. In het nederlands?????.Kreken misschien. Het is een water van ongeveer een voetbalveld groot. Een prachtig stukje natuur. Waar geen weg langs loopt. In het midden 4 meter diep.
We hebben er een simpel bootje in. (peddelen) Loop ik daar in de buurt hoor ik toch vreemde geluiden. Zie ik door de rietkraag heen ZWANEN. Prachtige beesten. Vlug terug naar huis om mijn fototoestel en de hond thuis gelaten. Het was heel grappig want het geluid werd veroorzaakt doordat ze over het ijs waggelden en dat maakte een apart geluid. Het ijs is hier nog dun want ze hadden ook nog een gedeelte waar ze konden zwemmen. Op een gegeven moment gleden sommige zwanen ook uit op het ijs wat erg grappig was. Natuurlijk hield ik me schuil achter de rietkraag . Viel nog niet mee om voorzichtig foto's te maken. Het waren in totaal 9 zwanen. Helaas kreeg een zwaan me in de smiezen en gingen ze er vandoor.

1 opmerking:

  1. wat een mooie foto,s in de polder in de stad ontmoet je niet zo gauw zwanen op het ijs maar ik velang wel naar de lente als alles weer in bloei komt groetje jopie

    BeantwoordenVerwijderen